Oszust podał się za pracownika banku, kobieta straciła kilka tysięcy złotych
Oszuści wymyślają coraz to nowsze pomysły na wyłudzanie pieniędzy. Wśród oszustów popularna stała się metoda z wykorzystywaniem kodu BLIK, w której przestępca podaje się za znajomego w potrzebie i prosi o szybką pożyczkę poprzez wygenerowanie kodu do płatności. Inną metodą jest podszywanie się pod pracownika banku i przekonywanie swoich ofiar o tym, że środki na ich koncie są zagrożone, a w celu ich ochrony, należy je wypłacić i ulokować na innym „bezpiecznym koncie”. W taki właśnie sposób ofiarą przestępstwa padła 55-letnia mieszkanka Kętrzyna.
Na telefon 55-latki zadzwoniła osoba, który podawał się za konsultanta z banku. Fałszywy pracownik zaczął wmawiać swojej rozmówczyni, że doszło do próby kradzieży z włamaniem na jej konto bankowe. Oszust tak zmanipulował kobietą, że ta podała mu dane logowania do konta. Kobieta po czasie zorientowała się, że jej oszczędności znikły. O całej sytuacji powiadomiła Policję.
Apelujemy o to aby w przypadku podejrzanych telefonów rozłączyć się i zweryfikować informację — najlepiej zadzwoń do banku lub udaj się do najbliższej placówki!